Wiec załozylem nokiany i jestem zadowolony:-) fajnie sie prowadzi na suchym i na mokrym tez rewelka jest tylko jedna icha malutka wada,niewszystikie nirownosci tlumią jak powinny ale to przez to ze ich indeks predkosci jest W i sa troche twarde :szeroki_usmiech -tak sobie wytlumaczylem.
polecam
założyłem w sobote... trzymaja jak złe k ale sa glosne :?
ja zalozylem pare dni temu model 452 i uwazam, ze wlasnie nie sa glosne :roll:
fajnie trzymaja w zakretach, na mokrym znacznie powyzej moich oczekiwan.
teraz jednak rozgladam sie za zawieszeniem, bo autko troche dziwnie wyglada :diabelski_usmiech
icha malutka wada,niewszystikie nirownosci tlumią jak powinny ale to przez to ze ich indeks predkosci jest W i sa troche twarde -tak sobie wytlumaczylem.
W tamtym sezonie kupiłem Toyo Proxes T1-R 205/55R16 91 W i dokładnie mam takie same odczucia, przez to że są twarde to czuć te nierówności i każdą ryskę na aswalcie IMO TTTM
ja zalozylem pare dni temu model 452 i uwazam, ze wlasnie nie sa glosne :roll:
fajnie trzymaja w zakretach, na mokrym znacznie powyzej moich oczekiwan.
teraz jednak rozgladam sie za zawieszeniem, bo autko troche dziwnie wyglada :diabelski_usmiech
zalozylem 451 i o nich pisalem :roll: ale chetnie bym sie z Toba przejechal zeby ocenic i porownac :wink:
ja zalozylem pare dni temu model 452 i uwazam, ze wlasnie nie sa glosne :roll:
fajnie trzymaja w zakretach, na mokrym znacznie powyzej moich oczekiwan.
teraz jednak rozgladam sie za zawieszeniem, bo autko troche dziwnie wyglada :diabelski_usmiech
zalozylem 451 i o nich pisalem :roll: ale chetnie bym sie z Toba przejechal zeby ocenic i porownac :wink:
nie wiem skad jakies niedomowienia - wiem, ze masz 451, a ja wypowiedzialem sie na temat 452. to sa blizniacze modele, wiec dlatego wyrazilem swoja opinie. proste :roll:
nie wiem skad jakies niedomowienia - wiem, ze masz 451, a ja wypowiedzialem sie na temat 452. to sa blizniacze modele, wiec dlatego wyrazilem swoja opinie. proste :roll:
ale jakie niedomowienia czlowieku :?: :shock: napisalem ze mam inny model i chetnie bym porownal glosnosc z Twoimi jadac z Toba Twoim samochodem :idea: gdzie tu jest niedomowienie :?: :shock:
Opony samochodowe: opony letnie i zimowe. Najlepszy polski sklep internetowy z oponami! 10 lat na rynku. 1 000 000 klientów. Dostawa gratis. SPRAWDŹ CENY!
Co do Nokianów to wiem że kilka osób zakupiło je kilka miesięcy temu, jakie wrarzenia, no i jaki najlepszy indeks prędkości wybrać? Poz dobrymi parametrami jezdnymi ważene aby były to oponki ciche :-) mam uraz po turanzach dużo głośniejszych od zimówek szczególnie na nierównościach, czym mniejszy indeks prędkości tym opona miększa i cichsza teoretycznie, więce co mi byście polecili, auto na trasach średnio 150 jeździ, nieraz ale to tylko chwilami do 190.....czy indeks H do 210 nie będzie za niski ?
No i gdzie w Warszawie dostać te nokiany, wiem że w Pruszkowie, jeszcze jakieś namiary ?
Ja mam to,wpadnij na spota we wtorek to sie brykniesz moją czeszka i ocenisz.Dla mnie rewelacja po matadorach Sa troche glosne momętami ale trzymaja naprawde super.
auto na trasach średnio 150 jeździ, nieraz ale to tylko chwilami do 190.....czy indeks H do 210 nie będzie za niski ?
Mamy blizniaczy styl jazdy :szeroki_usmiech mi index H-210 wystarcza. Ale do zylki sportowej ,jak sam powiedziales teoretycznie lepszy byl by index V, W bo twardsza opona.
Tak zalozcie W, a potem zaczna sie jeki, ze twardo, ze zabkuje opony itd. Indeks zaklada sie taki, na jakim auto wyszlo z fabryki i tyle. Chyba, ze ktos po malym tuningu lubi na ostatnim biegu zamykac obrotomierz, no to trzeba o jeden wyzej dac.
Lukasso, polecam Nokiany Z. Jestem z nich całkiem zadowolony, chociaż do poprzednich P Zero Nero, trochę im brakuje... Ale biorąc pod uwagę cenę to rewelacja :szeroki_usmiech
Dzięki chłopaki, auto stoi na nowych kapciach, wybór był ciężki pomiędzy właśnie Nokian Z, a Nokian NRHi , wybrałem NRHi, rozmawiałem trochę z właścicielem firmy, która zajmuje się dystrybucją opon Firmy Nokian na okręg mazowiecki podobno jako jedyna :wink: i mówił mi że jeżeli chodzi o jazdę to nie ma zbyt dużej różnicy, różnica jest natomiast w szybkości zurzywania się bieżnika i tu wygrywa NokianZ i człowiek poleca te opony użytkownikom którzy robią autem w okresie letnim ponad 25 tysięcy km, NRHi szybciej się zurzywa ale za to jest nieco cichsza. Więc kupiłem NRHi jak mi się szybko skończą to następne będą Z, nokian wprowadził ostatnio jakiś nowy model podobno produkowany już w nowej fabryce w Rosji, ale facet mówił że narazie nie sprowadzają, bo nie chcą być królikami doświadczalnymi. Ogólnie firmę polecam, za oponkę zapłaciłem 322 zł sztuka z montażem więc stosunkowo tanio, początkowa cena Nokian Z to 380 zł z montażem tak jak w Pruszkowie, ale myślę że tą cenę też by się łatwo zbiło.
Co do moich odczuć i 30 kilometrach na niej przejechanych to oponka naprawdę cicha, trochę pływała przy 130 jak kierownica na boki machałem, ale myślę że trzeba ją "rozjeździć" i będzie gut.
Teraz namiar na firmę jak ktoś będzie zainteresowany:
Firma Impolex
Raszyn, Aleja Pruszkowska 73 (jest to ulica która idzie od Aleji Jerozolimskich z Michałowic do Raszyna)
tel. 227201823, 0507144681
Slyszalem taka opinie z kilku miejsc i potwierdzal ja nasz forumowy 'oponiarz' Leszek, wiec cos w tym musi byc. Do tego opona z wysokim indeksem jest twarda a co za tym idzie glosna.
Auto wyszlo z ASO na matodorach z indexem V ,a pozniej kupilem barumy z indexem H :wink:
Jezeli oponka jest twardsza to sie zabkuje ? :roll:
Odnośnie tychże barumek ale z indeksem V, miałem je do dzisiaj (wczoraj ledwo na nich uszedłem z życiem wpadając w megakałużę na Jerozolimskich na zakręcie z pewną niewygórowaną prędkością... dobrze, że pedałów nie dotykałem 8) ) i cały czas odnosiłem wrażenie takiego właśnie ząbkowania. Te właśnie opony są wzmocnione na kantach bieżnika co wpływa pozytywnie na zamykanie ostrych zakrętów. Dodatkowo przy hamowaniu też były przeróżne odgłosy wskazujące raczej na przeguby (które są zresztą świeżutkie) bądź na luzy na gumach niż na opony.
Od dzisiaj latam na Nokianach H i odczucia zupełnie inaczej się prezentują.
1. buczenie i ząbkowanie zniknęło całkowicie
2. opony faktycznie (w porównaniu do tych barumek i w ogóle) są ciche
3. bardziej "miękko" (co raczej jest mniej pozytywne) wkręcają się w zakręty przy dużych prędkościach. Jest wrażenie "pływania" o którym pisał Lukasso. Zobaczymy czy jest to zjawisko chwilowe.
4. napewno atrakcyjna cena w stosunku do jakości
5. po megakałużach dopiero będę je testował, ale porównując bieżnik Nokiany wypadają o niebo lepiej
a barumki swoje już nalatały...
Zgadzam się z tym, co napisał Maicroft, ale zapewne uwarunkowane są te wrażenia w pewnym stopniu i od półki, z której oponki są sprzedawane.
p.s.
zwykle producenci przy indeksach prędkości mają 8% margines, więc dla H max wynosi 226 km/h, szybciej to mogą być już kłopoty :diabelski_usmiech
aczkolwiek... NajtFukinPatrol North-West Techno-destroyed by dobrygrzeswawa WhitePride :smokedevil
leszekmw, Jakie opony bys mi polecił na lato 205/55/16. Chodzi mi o takie, ktore nie ząbkuja. muślałem o Kleber Dynaxer HP 2 . To symetryczna opona i raczej jinie powinna zabkować. Bardzo Cie prosze o rade jakie opony będa dobre do Octavi 2002r limuzyna 1,9 tdi. Pozdrawiam
taka mala uwaga dla tych co jezdza do niemiec, jesli indeks predkosci opon jest nizszy niz max predkosc samochodu to musi to byc oznaczone na samochodzie, jesli tak nie bedzie to mandacik
...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm
Ja bym sie trzymał z daleka od wszelkiej chińszczyzny. Pewnie są głośniejsze i szybciej się ścierają od europejskich odpowiedników.
Też nie wiadomo przy jakie predkości strzelą :diabelski_usmiech
Weź lepiej coś pokroju fuldy, klebera itp. -50 zł /szt drożej, a lepsze samopoczucie bezcenne.
Komentarz